یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

جنگ روسیه و اوکراین بر پروژه سفر به فضا تأثیر می‌گذارد؟

  • کد خبر: ۱۰۰۹۲۱
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
جنگ روسیه و اوکراین بر پروژه سفر به فضا تأثیر می‌گذارد؟
با توجه به درگیری پیش آمده از سمت روسیه، سخنگوی آژانس فضایی اعلام کرده که به احتمال زیاد، سفر فضایی سال ۲۰۲۲ منتفی خواهد شد. ایلان ماسک، سال گذشته گفته بود اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ سفر به فضا، مریخ و ماه همیشه یکی از بزرگ‌ترین رؤیا‌های نسل بشر بوده است. رؤیایی که به همت و لطف فضانوردان، اهالی ناسا و تمامی کسانی که عمرشان را در مسیر شناخت کهکشان‌ها گذاشته اند، تا حدودی به واقعیت نزدیک شده است.

با این حال همچنان همه چیز در مقیاس کوچک و تنها با تعدادی انگشت شمار بررسی شده است و اجرای ایده‌های بزرگ و گسترده تنها در حد برنامه‌های ایده آل و اجرا نشده باقی مانده اند. سفر به ماه و مریخ و فضا میسر شده؛ اما هنوز کسی برای مدتی طولانی و به اتفاق خانواده یا گروهی بزرگ تر، زندگی در جغرافیایی به غیر از کره زمین را تجربه نکرده است. سؤالات و گره‌های باز نشده حول محور موضوع مهاجرت از کره زمین فراوان است.

آیا سفر به مریخ باعث پیری زودرس خواهد شد؟ آیا برای زندگی در مریخ باید گوشت خواری را کنار گذاشت و با گیاه خواری گذران عمر کرد؟ آیا اسکان و مستعمره سازی مریخ و ماه با وجود هزینه‌های هنگفتی که برای انتقال، کشت و زرع و شهرک سازی نیاز دارد، توجیه پذیر است؟ و ده‌ها سؤال و آیای دیگر که هنوز پاسخی تجربه شده و قطعی برای آن‌ها وجود ندارد. سفر‌های فضایی، با توجه به شرایط و موقعیت قرار گرفتن سیارات، هر دو سال یک بار انجام می‌شود.

هر دو سال یک بار بهینه‌ترین موقعیت کرات ایجاد شده و تحقیقات فضانوردان در آن شرایط با بالاترین حد بهره وری و کارایی انجام می‌شود. آژانس‌های فضایی کشور‌های اروپایی، روسیه و افراد حاضر در ناسا تشکیل دهنده هسته اصلی آژانس‌های فضایی هستند. حالا با توجه به درگیری پیش آمده از سمت روسیه، سخنگوی آژانس فضایی اعلام کرده که به احتمال زیاد، سفر فضایی سال ۲۰۲۲ منتفی خواهد شد. ایلان ماسک، سال گذشته گفته بود اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم.

ما می‌خواهیم ظرف دو سال آینده یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم. این یعنی پرتاب بعدی با دو سال تأخیر و در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. این در حالی است که آژانس‌های هوایی، دو سال پیش هم به دلیل شیوع کرونا مأموریت خود را به ثمر نرسانده و فضانوردی را با هدف اکتشاف به سمت مریخ پرتاب نکرده اند؛ البته لغو شدن مأموریت سال ۲۰۲۲ به معنای قطع همکاری با آژانس فضایی روسیه روسکاسموس نیست و جنگ افروزی روسیه خللی در کار محققان فضانورد روس به وجود نخواهد آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->